Ostatnio na naszym forum

  • Zbrojni krzyżowcy szkielety i kościeje
    Autor: Tabris, napisano 18 listopada 2017 Przejdź
  • Pytania i problemy
    Autor: Begrezen, napisano 15 listopada 2017 Przejdź
  • Problem z Lobby
    Autor: michal1410, napisano 14 listopada 2017 Przejdź

Ostatnio dodane mapy

  • StarcieWygnanych:ŚwiętoGównicy
    Autor: PanJan, dodano 31 października 2017 Zobacz
  • XXI w.(multi)
    Autor: michal1410, dodano 27 października 2017 Zobacz
  • Czas Apokalipsy
    Autor: czajaj@wp.pl, dodano 16 października 2017 Zobacz

Wrota Żywiołów

Wędrowcy

Wędrowcy są herosami reprezentującymi Moc we Wrotach Żywiołów. Klasa ta jest bardzo ofensywna, ustępuje pod tym względem tylko Barbarzyńcom. Jeżeli natomiast chodzi o umiejętności drugorzędne to Wędrowcy nie posiadają talentu rasowego, ale za to mogą szybko nauczyć się wielu umiejętności. Atak, Taktyka, Artyleria itd. mają bardzo wysokie szanse na pojawienie się przy awansie. Z drugiej strony prawdopodobieństwo poznania umiejętności magicznych, czyli na przyklad Inteligencji lub Nauki czarów, jest bardzo niskie. Wszyscy bohaterowie tej klasy to żywiołaki.

  • Umiejętność klasowa: Brak
  • Umiejętność zablokowana: Nekromancja
Atak Obrona Moc Wiedza
3 1 1 1
Pasis
żywiołak umysłu, kobieta
Biografia:
Pasis zawsze była wielce zafascynowana bytami o postaci materialnej. Jej obszerne badania oraz przyjazny kontakt wobec tych istot uczyniły ją idealną kandydatką na czempiona Wrót Żywiołów.
Specjalność:
Żywiołaki magii:
Kontrolowane przez bohatera żywiołaki umysłu oraz żywiołaki magii uzyskują +3 punkty ataku i obrony wiecej.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Atak
Podstawowa
Artyleria
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Thunar
żywiołak ziemi, kobieta
Biografia:
Żyjąc wiele lat w pobliżu stolicy Erathii, Thunar nauczyła się umiejętnie prowadzić bitwy oraz prowadzić finanse. Jej ciekawość oraz szacunek wobec śmierelników zapewniły jej miejsce we Wrotach żywiołów.
Specjalność:
Żywiołaki ziemi:
Kontrolowane przez bohatera żywiołaki ziemi oraz żywiołaki magmy uzyskują +2 punkty ataku, +1 punkt obrony i +5 punktów obrażeń wiecej.
Umiejętności początkowe:
Podstawowe
Finanse
Podstawowa
Taktyka
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Ignissa
żywiołak ognia, kobieta
Biografia:
Cztery lata temu, potężny czarodziej przywołał Ignissę do tego wymiaru. Nie mogąc powrócić do domu, błąkała się po Antagarichu do chwili, gdy poczuła wezwanie do Wrót żywiołów.
Specjalność:
Żywiołaki ognia:
Kontrolowane przez bohatera żywiołaki ognia oraz żywiołaki energii uzyskują +1 punkt ataku, +2 punkty obrony i + 2 punkty obrażeń wiecej.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Atak
Podstawowa
Artyleria
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Lacus
żywiołak wody, kobieta
Biografia:
Aby zdecydować który z żywiołaków wody będzie pełnić zaszczyt służby Wrotom żywiołów, zorganizowano zawody. Mimo zaciekłej rywalizacji, Lacus dowiodła swej wartości i osiągnęła swą pozycję dzięki rozległej wiedzy o taktykach.
Specjalność:
Żywiołaki wody:
Kontrolowane przez bohatera żywiołaki wody oraz żywiołaki lodu uzyskują +2 punkt ataku wiecej.
Umiejętności początkowe:
Zaawansowana
Taktyka
Brak umiejętności
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Monere
żywiołak magii, mężczyzna
Biografia:
Jako byt składający się z czystej energii, Monere cieszył się wolnościami jakie wynikają z jego naturalnej formy. Jednakże, jego zainteresowanie istotami o postaci materialnej przywiodło go do Wrót Żywiołów.
Specjalność:
Żywiołaki magii:
Kontrolowane przez bohatera żywiołaki umysłu oraz żywiołaki magii uzyskują +3 punkty ataku i obrony wiecej.
Umiejętności początkowe:
Podstawowy
Atak
Podstawowa
Logistyka
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Erdamon
żywiołak magmy, mężczyzna
Biografia:
Starożytny władca magmy, Erdamon, spał przez stulecia w górach graniczących z Eofol. Zbudzony ze swej długiej drzemki by wspomóc Wrota żywiołów, Erdamon dołącza do bitwy, w której pozbędzie się Kreegan z tego świata.
Specjalność:
Żywiołaki ziemi:
Kontrolowane przez bohatera żywiołaki ziemi oraz żywiołaki magmy uzyskują +2 punkty ataku, +1 punkt obrony i +5 punktów obrażeń wiecej.
Umiejętności początkowe:
Podstawowe
Finanse
Podstawowa
Taktyka
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Fiur
żywiołak energii, mężczyzna
Biografia:
Fiur jest młody, a jego sprawność w bitwie nie została jeszcze poddana próbie. Jest on jednak niespotykanie okrutny i zacięty w walce. Uważa się, że kiedyś stanie się jednym z najpotężniejszych herosów Wrót żywiołów.
Specjalność:
Żywiołaki ognia:
Kontrolowane przez bohatera żywiołaki ognia oraz żywiołaki energii uzyskują +1 punkt ataku, +2 punkty obrony i + 2 punkty obrażeń wiecej.
Umiejętności początkowe:
Zaawansowany
Atak
Brak umiejętności
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry
Kalt
żywiołak lodu, mężczyzna
Biografia:
Zawsze szybko przyswajający wiedzę Kalt poczuł wezwanie do Wrót Żywiołów, gdzie mógł zaspokoić swój niepohamowany głód na naukę nowych i nieznanych rzeczy.
Specjalność:
Żywiołaki wody:
Kontrolowane przez bohatera żywiołaki wody oraz żywiołaki lodu uzyskują +2 punkt ataku wiecej.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Taktyka
Podstawowa
Nauka
Dodatkowe:
Brak czaru Brak machiny
Powrót do góry

Którego wybrać?


Każdy z Wędrowców specjalizuje się w jednostkach i w przeciwieństwie do innych bohaterów tego typu, oddziały uzyskują STAŁĄ premię. Lacus i Kalt patronują żywiołakom wody i lodu, ale marne 2 punkty ataku to zbyt mało. Znacznie lepszym wyborem będą Ignissa lub Fiur. Wzmacniają oni żywiołaki ognia i energii i dodają im 33% więcej obrażeń. Ignissa może bronić zamku, podczas gdy Fiur skoncentruje się na polepszaniu ofensywy. Trzecią parą jest Thunar i Erdamon, którzy nie różnią się niczym, prócz portretu i biografii. Znacznie poprawiają sytuację słabych żywiołaków ziemi i magmy dodając im 50% więcej obrażeń! Gdy połączymy to z wysokim przyrostem tych stworzeń uzyskamy całkiem solidną siłę w naszej armii. Pasis i Monere patronują żywiołakom umysłu i magii. Z uwagi na brak możliwości wykluczenia z bitwy tych oddziałów za pomocą zaklęć, wybór jednego z tych bohaterów wydaje się być słuszną decyzją. Szczególnie godnym polecenia jest Monere, ze względu na Logistykę jako talent początkowy.

Elementaliści

Elementaliści to bohaterowie reprezentujący Magię we Wrotach żywiołów. Klasa ta jest dokładnie taka sama jak czarnoksiężnicy, jeżeli chodzi o szanse awansu w umiejętnościach pierwszorzędnych. Sytuacja przedstawia się zgoła inaczej jeżeli chodzi o talenty drugorzędne. Szanse na poznanie każdej z czterech szkół magii są takie same i wynoszą najwięcej spośród wszystkich klas. W dodatku, każdemu Elementaliście już na starcie przypisany jest jeden żywioł. Jakby tego było mało, ich statystyki początkowe są o jeden punkt większe niż w przypadku pozostałych klas magicznych.

Atak Obrona Moc Wiedza
0 0 3 3
Luna
człowiek, kobieta
Biografia:
Czarodziejka z Enroth, Luna, poczuła wezwanie Wrót żywiołów i przybyła do Erathii. Na miejscu, zmuszona była zlekceważyć swoje talenty w dziedzinie magii wody i skupić się na rozwijaniu umiejętności związanych z magią ognia.
Specjalność:
Ściana ognia:
Zaklęcie Ściana ognia zadaje podwójne obrażenia.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Magia ognia
Dodatkowe:
Ściana ognia Brak machiny
Powrót do góry
Brissa
dżinn, kobieta
Biografia:
Jako bardzo młody dżinn, Brissa przyłączyła się do wojen o Odrodzenie Erathii, zanim ukończyła swoje szkolenie. Braki w wykształceniu nadrabia zdobywanym doświadczeniem.
Specjalność:
Przyśpieszenie:
Zaklęcie Przyśpieszenie ma zwiększony efekt, zależny od poziomu jednostki:
  • jednostki 1-2 poziomu: +3 szybkości
  • jednostki 3-4 poziomu: +2 szybkości
  • jednostki 5-6 poziomu: +1 szybkości
  • jednostki 7 poziomu: brak premii
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Magia powietrza
Dodatkowe:
Przyśpieszenie Brak machiny
Powrót do góry
Ciele
elf, kobieta
Biografia:
Dorastając nad brzegiem oceanu w AvLee, Ciele zawsze czuła więź ze starożytnymi wodami. Wędrowała po krainach szukając swego przeznaczenia. Te wędrówki zaprowadziły ją do Wrót żywiołów.
Specjalność:
Magiczna strzała:
Zaklęcie Magiczna strzała zadaje 50% większe obrażenia.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Magia wody
Dodatkowe:
Magiczna strzała Brak machiny
Powrót do góry
Labetha
człowiek, kobieta
Biografia:
Labetha urodziła się w ubogiej, chłopskiej rodzinie i szybko została osierocona. Jej rodzice zostali zamordowani w wojnach o Odrodzenie Erathii. Zaopiekowały się nią drzewce, a AvLee stało się jej nowym domem. Jej talenty związane z magią ziemi rozwijały się w niesamowitym tempie. Gdy poczuła wezwanie Wrót żywiołów, nie zwlekała.
Specjalność:
Kamienna skóra:
Zaklęcie Kamienna skóra dodaje 3 punkty obrony więcej.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Magia ziemi
Dodatkowe:
Kamienna skóra Brak machiny
Powrót do góry
Inteus
człowiek, mężczyzna
Biografia:
W młodości mistrzostwo we władaniu ogniem zapewniło Inteusowi miejsce w trupie artystów-magików. Niektórzy uważali go za syna żywiołaka ognia. Pewnej nocy poczuł czyjeś wezwanie i porzucił swoją dotychczasową profesję. Teraz służy Wrotom żywiołów.
Specjalność:
Żądza krwi:
Zaklęcie Żądza krwi ma zwiększony efekt, zależny od poziomu jednostki:
  • jednostki 1-2 poziomu: +3 ataku
  • jednostki 3-4 poziomu: +2 ataku
  • jednostki 5-6 poziomu: +1 ataku
  • jednostki 7 poziomu: brak premii
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Magia ognia
Dodatkowe:
Żądza krwi Brak machiny
Powrót do góry
Aenain
dżinn, mężczyzna
Biografia:
Stworzone przez wielką moc należącą do mistycznych sił, dżinny to stworzenia parające się magią. Aenain urodził się niedoskonały. Przez stulecia ciężko pracował by przekroczyć swe granice. W nagrodę za determinację i poświęcenie dla magii powietrza, Aenain został wezwany do Wrót żywiołów.
Specjalność:
Rozpraszający promień:
Zaklęcie Rozpraszający promień odbiera 2 punkty obrony więcej.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Magia powietrza
Dodatkowe:
Rozpraszający promień Brak machiny
Powrót do góry
Gelare
elf, mężczyzna
Biografia:
Gelare posiada wiedzę o wiele większą niż wskazuje na to jego wiek, nawet jak na elfa. Zawsze opanowany i zamyślony, ale pogodny na zewnątrz. Gelare nie sprzeciwiał się wezwaniu do Wrót żywiołów.
Specjalność:
350 sztuk złota:
Dostarcza dziennie 350 sztuk złota królestwu, któremu służy.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Magia wody
Dodatkowe:
Rozproszenie Brak machiny
Powrót do góry
Grindan
krasnolud, mężczyzna
Biografia:
Krasnoludy kochają złoto. Niektóre bardziej od pozostałych. Nikt jednak nie włada taką mocą ziemi jak Grindan, który znajduje ten kruszec z niesamowitą regularnością.
Specjalność:
350 sztuk złota:
Dostarcza dziennie 350 sztuk złota królestwu, któremu służy.
Umiejętności początkowe:
Podstawowa
Mądrość
Podstawowa
Magia ziemi
Dodatkowe:
Spowolnienie Brak machiny
Powrót do góry

Którego wybrać?


Elementaliści to dosyć specyficzna klasa. Luna, znana z poprzednich części Heroes, specjalizuje się w Ścianie ognia podwajając jej obrażenia. Zaklęcie to kosztuje dosłownie grosze, ale żeby móc wykorzystać jego potencjał w 100% trzeba dobrze obmyślić taktykę. Brissa przyspieszy i tak już niewiarygodnie szybką armię Confluxu - wszystkie oddziały będą miały pierwszeństwo nad przeciwnikiem. Ciele :) bardzo dobrze sprawdza się na małych mapach. Jej strzała zadaje o połowę więcej obrażeń i na samym początku można ją rzucić aż 7 razy! Labetha rzuca Kamienną skórę z lepszą skutecznością niż jakikolwiek inny bohater posiadający specjalizaję w tym zaklęciu. Jeśli chodzi o Inteusa zaś... Aż trzy jednostki są odporne na czary ognia. Jego wybór może się opłacać gdy będziemy w posiadaniu artefaktu Kuli osłabienia. Aenain znacznie osłabi oddziały przeciwnika obniżając ich obronę aż o 7! Nie muszę wspominać o tym, że efekt Rozpraszającego promienia się kumuluje? W krótkim okresie czasu możemy pozbawić oddział CAŁEJ obrony. Pozostali dwaj bohaterowie - Grindan i Gelare - nie są tak potężni, ale obaj mogą okazać się niezłymi zwiadowcami. Mimo wszystko - Krasnolud bardziej się przydaje ze względu na Spowolnienie, jako czar startowy.